شبه یکنواختیها روی نیم گروههای توپولوژیکی و تتمیم دوم

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان
  • نویسنده سعید مهرشاد
  • استاد راهنما غلامرضا رضایی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

در این پایان نامه تتمیم دوم شبه یکنواختی هایی را که بطور طبیعی روی یک نیم گروه توپولوژیکی با عضو همانی القاء می شوند مورد مطالعه قرار می دهیم. بویژه نشان می دهیم که اگر x یک نیم گروه توپولوژیکی با عضو همانی و انتقالهای چپ باز باشد آنگاه تتمیم دوم شبه یکنواختی چپ x را می توان بعنوان یک نیم گروه توپولوژیکی که شامل فضای توپولوژیکی x بعنوان زیر نیم گروهی چگال می باشد در نظر گرفت.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

پیکربندی روی گروهها و نیم گروههای توپولوژیکی

در سال 2001 برای اولین بار مفهوم پیکربندی یک گروه معرفی شد و ثابت شد که یک گروه میانگین پذیر است اگر و تنها اگر، هر دستگاه معادلات همگن پیکربندی، دارای جواب ناصفر و نامنفی باشد؛ ثابت می کنیم که اگر دو گروه دارای پیکربندی یکسان باشند آنگاه میانگین پذیری یکی، میانگین پذیری دیگری را نتیجه می دهد و عدد تارسکی دو گروه هم پیکر نیز مساوی خواهند بود. از آن زمان تاکنون این مفهوم بیشتر در حوزه نظریه گروه...

نیم گروههای توپولوژیکی فشرده شمارای دنباله ای

در این رساله خواص توپولوژیکی و جبری نیمگروهها توپولوژیکی فشرده شمارای دنباله ایی را بررسی می کنیم و ثابت می کنیم که نیمگروههای فشرده شمارای دنباله ایی شامل نیمگروههای دو-دوری نیستند.

15 صفحه اول

قضیه ریس برای نیم گروههای توپولوژیکی ساده

در این پایان نامه ابتدا ساختار نیم گروههای معکوس توپولوژیکی 0- ساده فشرده شمارا را توصیف نموده و سپس نیم گروههای توپولوژیکی را که تحت شرایط خاص پاراگروه توپولوژیکی می شوند مشخص می نمائیم، سپس به بررسی شرایطی می پردازیم که تحت آن نیم گروه توپولوژیکی ساده پاراگروه توپولوژیکی می شود.

15 صفحه اول

گروههای هموتوپی توپولوژیکی فضاهای شبه n_هاوایی

شده از توپولوژی فشرده - باز روی فضای n-طوقه به دست می آید. سپس ثابت می کنیم گروه n_هموتدر این پایان نامه یک فضای شبه n_هاوایی x را به صورت حد معکوس تعریف می کنیم که این فضا همبافت فشرده n-1 همبند و همبند ماضی و n- همبند ساده نیم موضعی می باشد. گروه بنیادین x را به یک توپولوژی مجهز می کنیم که از توپولوژی خارج قسمتی القا وپی توپولوژیکی روی یک فضای شبه n-هاوایی x یک گروه توپولوژیکی است.بویژه نشان...

خواص نقطه ثابت برای نمایش توسیع ناپذیر نیم گروههای توپولوژیکی

در این پایان نامه پس از تعاریف اولیه نمایش مجانبی توسیع ناپذیر وقضایای نقطه ثابت وهمچنین خواص این نقاط برای نیم گروههای توسیع ناپذیر را بیان می کنیم ودر ادامه پس از بیان قضیه دمار، نتیجه مهمی از آن را به دست خواهیم آورد.در فصل آخر قضایای غیر خطی ارگودیک را بررسی می کنیم.و در آخرتعمیم یافته ی قضایای غیرخطی ارگودیک را بررسی خواهیم کرد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023